Zorganizowany wypoczynek dla młodzieży
15 Paź 2010

Wycieczka do Szkocji

Atrakcyjna wycieczka uczniów Liceum Towarzystwa Salezjańskiego do Szkocji.

W dniach 8-15 października wzięliśmy udział w wycieczce do Szkocji.

Pierwszym miastem, w którym się zatrzymaliśmy było Glasgow. Wszyscy byliśmy zachwyceni niepowtarzalnym urokiem i atmosferą tego miejsca, a napięty plan dnia nie pozwalał nikomu się nudzić. Nie marnowaliśmy cennego czasu i już od rana zaczynaliśmy zwiedzanie.
Zobaczyliśmy między innymi People’s Palace, destylarnię whisky, Galerię Sztuki Współczesnej czy The Chambers of Glasgow.

Każdy dzień kończyliśmy długim wieczornym spacerem, poznaliśmy więc też „nocne oblicze” miasta.

Po czterech dniach spędzonych w Glasgow przenieśliśmy się do Edynburga, stolicy Szkocji. To miejsce spodobało nam się chyba jeszcze bardziej, a niesamowity klimat tworzył dźwięk dud i kolorowe kilty.
Edynburg urzekł nas przede wszystkim niesamowitą, zabytkową architekturą i pięknym górskim krajobrazem stanowiącym tło dla miasta.
Imponujący był również zamek umieszczony na wzgórzu, widoczny z każdego miejsca w mieście. Mieliśmy okazję zwiedzić tę zabytkową twierdzę oraz wiele innych muzeów, w tym na przykład Muzeum Dzieciństwa czy Narodową Galerię Sztuki i Parlament Szkocki.

Wyjazd był możliwością odpoczynku, spędzenia czasu w gronie dobrych znajomych i posmakowania szkockiej kultury. Był on możliwy dzięki zaangażowaniu pani Katarzyny Chełminiak i pana Piotra Mazurkiewicza, którym serdecznie za to dziękujemy i już czekamy na propozycję kolejnego wyjazdu!