Zorganizowany wypoczynek dla młodzieży
15 Paź 2015

Wymiana młodzieży w Aiterhofen

Dnia 4 października ośmioro uczniów z naszej szkoły pod opieką pani Grażyny Bogacz i ks. Wojtka udało się na wymianę polsko – niemiecką do Aiterhofen.

Około godziny 6:00 przyjechaliśmy autokarem do Regensburga. Tam powitała nas kadra niemieckich nauczycieli – pani Brigitte i pan Uli. Wspólnie udaliśmy się samochodem do Aiterhofen. Oczekiwały już w szkole na nas siostry zakonne z pysznym śniadaniem. Podczas niego mieliśmy okazję, po raz pierwszy w czasie naszego wyjazdu, spotkać się z niemieckimi członkami wymiany. Następnie zostaliśmy serdecznie powitani przez dyrektora tej szkoły.
Po czym udaliśmy się na zwiedzanie klasztoru, szkoły, przedszkola i pracowni haftu. Mieliśmy okazję poznać tradycje szkolne, zajęcia odbywające się na terenie tych placówek jak również przyglądać się procesom powstawania szkolnych sztandarów. Poznaliśmy także opiekunów i dzieci z przedszkola. Następnie wróciliśmy do szkoły, gdzie pan Uli zapoznał nas z harmonogramem wymiany. Potem poszliśmy do szkolnej stołówki na obiad. Po obiedzie zostaliśmy podzieleni na małe grupy mieszane i graliśmy w grę miejską w Aiterhofen. Po dniu pełnym wrażeń zostaliśmy odebrani przez naszych niemieckich opiekunów ze szkoły. Wieczór należał do dyspozycji rodzin.

Następnego dnia około godziny 8:00 spotkaliśmy się wszyscy w niemieckiej szkole. Następnie udaliśmy się na zajęcia muzyki. Nauczyliśmy się bawarskiej piosenki oraz wspólnie śpiewaliśmy karaoke. Kolejną naszą lekcją był język angielski. Rozwiązywaliśmy na niej karty pracy przygotowane przez nauczycielkę. Ostatnią już lekcją była informatyka, na której przygotowywaliśmy prezentacje o ważnych osobistościach polskich i niemieckich. Tworzyliśmy je w parach polsko – niemieckich. Następnie udaliśmy się do szkolnej stołówki na obiad. Po obiedzie pojechaliśmy autokarem do fabryki BMW w Dingolfing. Mieliśmy tam możliwość zobaczyć niektóre z procesów powstawania samochodów tej marki, dowiedzieliśmy się ciekawostek o społeczności pracującej w tej firmie oraz usłyszeć wiele przydatnych informacji od oprowadzającego nas pracownika BMW. Następnie udaliśmy się do szkoły, z której odebrali nas niemieccy opiekunowie.

Środę rozpoczęliśmy od porannej modlitwy w kaplicy klasztoru. Następnie udaliśmy się na zajęcia lekcyjne do klas naszych niemieckich przyjaciół. Po trzech godzinach lekcyjnych udaliśmy się na obiad do szkolnej stołówki. Reszta dnia należała do dyspozycji rodzin. W większości przypadków uczniowie udali się do różnorodnych aquaparków.

Czwartkowy ranek zaczęliśmy odwiedzinami w ZOO w Straubing. Mieliśmy okazję zobaczyć wiele ciekawych gatunków zwierząt. Następnie udaliśmy się do parku linowego. Po świetnej zabawie w nim, spacerkiem poszliśmy do centrum miasta z przewodnikiem. Weszliśmy między innymi na wieżę miejską, która jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Straubing. Po dosyć długim zwiedzaniu przyszedł czas na zakupy. Kilku uczniów udało się z nauczycielami do Aiterhofen, aby przygotować miejsce do spędzania czasu przy ognisku. Ognisko było jednym z najmilszych momentów podczas wymiany. Podczas niego razem śpiewaliśmy i rozmawialiśmy nie tylko z naszymi niemieckimi przyjaciółmi, ale rownież z ich rodzicami. Wieczorem każdy rozjechał się do swoich niemieckich domów.

Piątkowy dzień rozpoczęliśmy od wspólnej lekcji plastyki. Naszym zadaniem było, w parach polsko – niemieckich, przygotowanie modelu przedstawiającego dwie osoby w dowolnej formie ruchu. Nasi uczniowie świetnie się z niego wywiązali. Potem mieliśmy lekcję języka niemieckiego. Poznaliśmy na niej elementy kultury niemieckiej oraz elementy historii. Później uczestniczyliśmy w zajęciach sportowych, na których rywalizowaliśmy między sobą w mieszanych grupach..
O godzinie 19:30 część grupy uczestniczyła w meczu hokejowym w Straubing. Pozostali zostali w domach.

Sobota była już ostatnim dniem naszej wymiany. Około godziny 13:00 spotkaliśmy się wszyscy w szkole, aby podsumować nasz wyjazd. Następnie pożegnaliśmy naszych niemieckich opiekunów i udaliśmy się pociągiem do Regensburga. Tam zwiedzaliśmy miasto i mieliśmy chwilę czasu na małe zakupy. Kolację zjedliśmy w typowo bawarskim lokalu, po której pożegnaliśmy się z naszymi niemieckimi przyjaciółmi.

Około godziny 22:00 wyjechaliśmy autokarem do Polski. Dojechaliśmy do Bydgoszczy około godziny 10.00. Wszyscy uczestnicy stwierdzili, że był to niesamowity wyjazd.

Ola Joachimiak

• Picasa
  • YouTube
Przeczytaj poprzedni wpis:
Ach, co to był za spływ kajakowy…

... Pierwszy Inauguracyjny Salezjański Spływ Kajakowy w oczach uczestników i organizatorów w kadrze reporterskim szkolnej telewizji salezjańskiej - salez.tv