Zorganizowany wypoczynek dla młodzieży
30 Wrz 2017

Wymiana polsko-hiszpańska w Collegium Salesianum!

W dniach 9-16 września, w ramach wymiany polsko-hiszpańskiej, gościliśmy piętnastu uczniów z zaprzyjaźnionej z nami szkoły katolickiej „San Juan Baptista de la Salle” w Valladolid, którzy przyjechali do nas pod opieką swoich dwóch nauczycieli.

W sobotę 9 września, około godziny 13, powitaliśmy naszych gości na lotnisku Okęcie w Warszawie, po czym autokarem wyruszyliśmy w kierunku Bydgoszczy. Późnym popołudniem dotarliśmy do szkoły, gdzie czekali już polscy uczniowie ze swoimi rodzinami. Po gorącym powitaniu nasi wychowankowie wraz ze swoimi podopiecznymi udali się do domów, aby się sobą nacieszyć i wspólnie spędzić niedzielę.

W poniedziałkowy poranek, po modlitwie, Ksiądz Dyrektor uroczyście powitał gości. Następnym punktem programu było zwiedzanie szkoły oraz lekcje muzyki i plastyki poprowadzone przez nasze nauczycielki, p. I. Szubargę i p. A. Hołubowicz. Hiszpanie nadspodziewanie dobrze poradzili sobie z nie lada wyzwaniem:
z zapałem śpiewali takie piosenki jak „Kukułeczka” czy „Zacznij od Bacha” oraz tańczyli poloneza, zaś pod okiem pani Oli Hołubowicz uwiecznili na pamiątkowych koszulkach piękne regionalne wzory kujawskie.

Wtorek był dniem poświęconym na poznawanie Bydgoszczy. Spotkaliśmy się około godziny 9 przy wejściu do CH „Focus” by, korzystając z pięknej wrześniowej pogody, udać się na spacer po urokliwych zakątkach naszego miasta. Agata, Szymon, Matylda, Maja i Marta krótko opowiedzieli historię ciekawszych miejsc i obiektów w śródmieściu. Następnie udaliśmy się do Muzeum Historii Mydła i Brudu, gdzie oprócz poznania znaczenia higieny w dziejach ludzkości, mogliśmy pod czujnym okiem pracowników muzeum własnoręcznie wykonać pamiątkowe mydełka. Kolejnym punktem, po krótkiej przerwie na kawę i ciastko w kawiarni „Sowa”, była ekscytująca zabawa zapewniona przez Escape Room przy ul. Gdańskiej.

W środę rano spotkaliśmy się na szkolnym dziedzińcu, z którego autokar zabrał nas na wycieczkę do Torunia. Przewodnik, pan Artur, oprowadził nas po najważniejszych uliczkach grodu Kopernika ze swadą opowiadając co ciekawsze legendy. W tamtejszym, nowoczesnym Muzeum Historii Torunia mogliśmy zobaczyć jak rozwijało się to miasto na przestrzeni wieków, a w Żywym Muzeum Piernika własnoręcznie wypiekaliśmy piernikowe przysmaki.
W drodze powrotnej do Bydgoszczy zatrzymaliśmy się w Ostromecku, aby pokazać naszym gościom przykład architektury w stylu pałacowym. Niestety, padający deszcz uniemożliwił dłuższy pobyt w tej bajkowej scenerii.

Czwartek był dniem wyjątkowo bogatym w atrakcje, bowiem już około godziny 6 rano wyruszyliśmy spod budynku szkoły w stronę Gdańska. Po drodze zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Gniewie, gdzie szczególnym zainteresowaniem cieszyły się średniowieczne, jakże wyrafinowane, narzędzia tortur. Gdańsk zachwycił naszych hiszpańskich przyjaciół ze względu na architekturę, a po długim spacerze pod opieką pani przewodnik oraz obiedzie i przerwie na zakupy wsiedliśmy do autokaru, aby udać się do Sopotu. Pogoda na szczęście nam dopisała, a plaża i morze tak urzekły naszych gości, że trudno im było się z Sopotem pożegnać. Wróciliśmy do Bydgoszczy zmęczeni, ale w wyśmienitych nastrojach.

Piątek był dniem pożegnania z naszą szkołą i Bydgoszczą. Rano hiszpańscy uczniowie wzięli udział w lekcji wychowania fizycznego, gdzie pod okiem nauczycieli, pani J. Ziętak i pana W. Mizikowskiego grali w siatkówkę. Potem odbyła się lekcja języka angielskiego ciekawie poprowadzona przez p. Apolonię Łuczkę. Następnie wszyscy udaliśmy się do centrum Bydgoszczy, aby w parku trampolin „Jumpin Place” wspólnie poszaleć. Kolejnym i ostatnim oficjalnym punktem programu był spacer zakończony obiadem w restauracji „Stary Młyn” na Wyspie Młyńskiej. Hiszpanie mieli tam okazję spróbować jednego z polskich specjałów, pieczonych pierogów. Po obiedzie był czas na ostatnie chwile w centrum Bydgoszczy, zakup pamiątek, wspólne lody.

Ani się obejrzeliśmy jak nadeszła sobota i czas pożegnań… O świcie, drżąc trochę z zimna, trochę z żalu za tym, co się kończy, z nadzieją na kolejne spotkanie, pożegnaliśmy naszych gości, którzy wyruszyli na lotnisko w Warszawie, by stamtąd odlecieć do Hiszpanii.

oprac. L. Bełza-Gałązka

Galeria zdjęć

Skomentuj

• RSS
  • Picasa
  • YouTube
Przeczytaj poprzedni wpis:
Oferta wypoczynku zimowego 2018!

Obóz narciarsko-snowboardowy - oferta + dokumenty! Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą zimowych wakacji z ks. Bosko!