Zorganizowany wypoczynek dla młodzieży
27 Cze 2017

Polsko-niemiecka wymiana młodzieży w Wurzburgu 5-12.06.2017

Wtorek: Przyjechaliśmy zmęczeni po całonocnej podróży. Spotkaliśmy się z ciepłym przyjęciem ze strony uczestników z Niemiec. Razem zjedliśmy śniadanie, a potem udaliśmy się na zwiedzanie miasta. Po południu poszliśmy na basen, a potem uczestniczyliśmy w zabawach integracyjnych, które pozwoliły nam lepiej się poznać.

Środa: Drugiego dnia byliśmy w byłej rezydencji biskupów. Podziwialiśmy jej wnętrze i piękne malowane sklepienia, a także ogrody. Wspólnie uczestniczyliśmy we mszy świętej. Po południu razem przeżywaliśmy drogę krzyżową.

Czwartek: Postanowiliśmy udać się na wycieczkę rowerową wzdłuż Menu. Celem naszej wyprawy był dom jednego chłopca uczestniczącego w wymianie, gdzie odbył się grill. Wieczorne gry integracyjne przyniosły radość wszystkim bez względu na wiek.

Piątek: Piątek spędziliśmy w parku rozrywki Geiselwind. Mieliśmy okazję pogłaskać kozy w zoo oraz pooglądać kangury. W parku spędziliśmy cały dzień. Każdy znalazł coś dla siebie. Wjechaliśmy na wieżę widokową. Byliśmy na karuzelach i rollercosterach. Oglądaliśmy pokazy komików. Był to dla nas bardzo intensywny dzień.

Sobota: Po zjedzonym śniadaniu, dzięki prezentacji wykonanej przez nasze nowe koleżanki, zapoznaliśmy się z historią wybitnego uczonego Roentgena. Następnie udaliśmy się do miejsca , gdzie laureat Nagrody Nobla prowadził większość badań. Po południu podzieliliśmy się na drużyny i uczestniczyliśmy w grze miejskiej, która umożliwiła nam poznanie urokliwych zakątków miasta.

Niedziela: Rano animowaliśmy mszę świętą, w której uczestniczyli przedstawiciele polonii. Staraliśmy się jak najlepiej spędzić resztę czasu, która nam pozostała. Udaliśmy się na miejskie baseny. Wieczorem zaczął się czas pożegnań. Podczas pobytu zdążyliśmy się ze sobą zżyć. Nowe znajomości będą nam długo towarzyszyć . Bardzo trudno było nam się rozstać. Wszyscy jesteśmy wdzięczni za możliwość uczestniczenia w wymianie polsko-niemieckiej. Dzięki niej poznaliśmy niemiecką kulturę. Każdy z nas zgodnie poleciłby uczestnictwo w podobnej wymianie.